Sikker post til Geodatastyrelsen
Virksomheder
Digital post til Geodatastyrelsen via virk.dk.
Det er obligatorisk for virksomheder og myndigheder at have en digital postkasse på virk.dk til sikker digital kommunikation. Den bruges til at sende, modtage og besvare digital post mellem det offentlige og virksomheder. Du kan læse mere om digital post på virk.dk.
Geodatastyrelsen benytter blandt andet digital post til at fremsende bebyrdende eller begunstigende post (f.eks. godkendelser, tilladelser, afgørelser, afslag og dispensationer) samt post med underskriftskrav til virksomheder.
Geodatastyrelsen modtager digital post fra virksomheder.
Borgere
På Borger.dk kan du skrive sikker til Geodatastyrelsen via "Digital Post". Læs mere på Borger.dk.
Borgerdelen vedr. digital post bliver obligatorisk 1. november 2014. Men har du allerede en postkasse på borger.dk, så kan du benytte den til at sende digital post til Geodatastyrelsen. Læs om digital post på Borger.dk.
Undtagelser fra at bruge Digital Post
Lov om Offentlig Digital Post (§ 9) anfører følgende to undtagelser for anvendelse af digital post, hvor det følger af anden lovgivning, at en meddelelse skal sendes:
1) I fysisk form eller,
2) digitalt på anden måde.